Соціоніка, знайомство, робота, відпочинок   

Виявляємо здатність до професії
Робимо підбір кадрів

 

Визначаємо соціонічні типи
Знайомимо дуалів

               Наші послуги
          головна угору контакти русский english

передатчик
послуги теорія практика статті знайомство робота відпочинок навчання менеджмент відгуки

дуальні
активаційні
тотожні
дзеркальні
напівдуальні
міражні
паралельні
споріднені
квазітотожні
ділові
супер его
передатчик
приймач
ревізні
підревізні
протилежні

 
<головна>менеджмент>стосунки>Д>А>Т>Дз>нП>М>Пар>Спр>К>Діл>Се>Пер>Пр>Рев>Під>Прт>
<головна>характеристики>іле>сеі>ліі>есе>еіе>лсі>іеі>сле>ліе>есі>ілі>сее>іее>слі>еіі>лсе>

Соціального замовлення

Ці стосунки допомагають при соціальних контактах, сприяють своєрідному розвитку партнерів і розширенню їхніх інтересів. Але не дозволяють особистості цілком реалізувати свої вроджені якості, тому що партнери знаходяться у взаємній залежності і між ними немає повноцінного обміну інформацією. Кожен з них відчуває власну ущербність, дискомфорт і незадоволеність, як собою, так і іншим.

Стосунки соціального замовлення несиметричні: опіка без зворотнього зв'язку. Один з партнерів знаходиться в стані передачі, інший - у стані прийому, і обоє в нерівноправній взаємозалежності. Передавач не повною мірою розуміє діяльність і досвід приймача, але має на нього вплив, надихаючи й активізуючи. Важко сприймаючи інформацію від приймача, вважає її непереконливою, неповною, недоцільною, суб'єктивною і не дуже важливою, зменшує її значення. Це приводить до неоднозначного сприйняття з хибним змістом. Приймач же цілком розуміє передавача, причому навіть краще, ніж самого себе і старанно виконує його завдання, але не здатний на нього вплинути. Інформація від передавача сприймається приймачем легко, об'ємно, здається цінною, не вимагає доказів і запевнянь, і, як через підсилювач, перебільшено. Приймач проявляє і реалізує себе, але при цьому не задовольняє власних потреб.

Передавач, не бажаючи того, гнітить приймача, який відчуває це, але зі своєї сторони хоче догодити передавачу, тому що відчуває свою корисність і необхідність для нього. Підсвідомо передавач стає кумиром для приймача. Це провокує зневагу передавача до приймача, хоча приймач ставиться до передавача великодушно й усе прощає. Стосунки втягують партнерів у прірву взаємозалежності, вирватися з якої майже неможливо.

Такі стосунки можуть бути плідними і конструктивними в роботі, адже передавач, насичуючи позитивною енергією, дає поштовх і силу приймачу, а останній надає необхідну допомогу.

Відчуття стосунків соціального замовлення передавачем

Ініціатор стосунків майже завжди передавач. Він критикує і корегує дії приймача в потрібному для себе руслі, задовольняючи за рахунок його свої цілі, направляючи його активність за своїм бажанням. Сприймає приймача як сліпцяа-виконавця, яким легко маніпулювати. Це сприяє відчуттю власної значимості.

Зарозумілий спокій - відмітна риса передавача у ставленні до приймача. Передавач завжди вважає себе правим, навіть тоді, коли суперечка йде про те, у чому краще орієнтується приймач. Передавачу здається, що аргументи приймача непереконливі, що постійно приводяться не ті доводи. Та й самі доводи не приймаються, а нав'язується власна думка. Мало того, передавач ще намагається і керувати поведінкою приймача. Це тому, що передавач не зовсім розуміє приймача: усе, що зв'язано зі справами приймача, має тенденцію злитися в щось узагальнене, невизначене і розпливчасте, може дивувати, але не дає можливості побачити проблему. Зворотній зв'язок не налагоджується, передавач не чує приймача.

Передавач бачить, як приймач захоплюється ним, така поведінка подобається, навіть заворожує його, і якщо існує симпатія з боку передавача, стосунки швидко набувають неймовірно притягальної сили. Відданість партнера робить приємність, з більшою силою цінуються його пориви, але варто щось не виконати приймачу, як це розцінюється як зухвала відмова і  довіра до нього  зникає.

Передавач намагається всіма способами заохотити приймача, піклується про нього, підтримує в міру сил. Він ставиться до приймача поблажливо, як до дитини, враховує його думку тільки тоді, коли вона збігається з його особистою. Якщо ж думка приймача відрізняється, то вона ігнорується, відкидається, як не варта уваги. Це відбувається тому, що передавач не розуміє приймача і тому не приймає належним чином. Не бачить і не може бачити реальних потреб партнера.

Невдоволення й агресивність приймача передавач по-справжньому теж не розуміє, і попросту самоусувається, вони так само непереконливі, і на це не звертається увага. Таке неприйняття потреб приймача відбувається тому, що, по-перше, передавач ніколи не відчуває себе винним у взаєминах із приймачем, навіть навпаки, вважає себе благодійником, не бачить причин для каяття совісті, по-друге, не розуміє, через що на нього сердяться, і навіть узагалі не вірить, що на нього по-справжньому ображаються. 

У приймача для передавача багато дивного і привабливого. Його дії незрозуміло дивують. Зі справою, що передавачу здається складною і навіть нездійсненною, приймач справляється легко, а з тим, що здається зовсім простим і не потребуючими  зусиль для виконання, а лише деякої уважності, не може нічого зробити. Передавач дивується і робить  висновок, що приймач робить лише те, що йому заманеться. Вважає, що в приймача щось не виходить через безвідповідальність, розбещеність, норовливість, небажання рахуватися зі справами інших.

Передавачу імпонує бажання приймача зрозуміти і допомогти у важких ситуаціях, але ефективної допомоги, на погляд передавача, не виходить, оскільки він ненароком занижує здібності партнера чи пред'являє до нього підвищені вимоги. Тому починає брати на себе частину зобов'язань приймача, і це приводить до перевтоми передавача і втрати інтересу до свого партнера. Може виникати роздратування через неможливість зрозуміти вимоги і претензії приймача, який починає занадто драматизувати все, що відбувається, намагаючись досягти взаєморозуміння.

Передавач начебто гіпнотизує приймача, командує і стає егоїстичним: задовольняє власні примхи, маючи вплив на приймача, понукає ним, принижуючи його, ствлячись до нього з часткою презирства, легко і вміло використовує його у власних інтересах. Але винуватим себе не відчуває, вважає свою совість чистою.

<головна>менеджмент>стосунки>Д>А>Т>Дз>нП>М>Пар>Спр>К>Діл>Се>Пер>Пр>Рев>Під>Прт>
<головна>характеристики>іле>сеі>ліі>есе>еіе>лсі>іеі>сле>ліе>есі>ілі>сее>іее>слі>еіі>лсе>

 

 

KMindex 

головна ] послуги ] теорія ] практика ] статті ]знайомства ] робота ] відпочинок ]  [ навчання ]менеджемент ] відгуки ]

Усі питання надсилайте на vcs-vcs@ukr.net

Дизайн © 2001 ViVo Studio
© 2001-2004 Всеукраїнський Центр Соціоніки. Авторські права захищені