Соціоніка, знайомство, робота, відпочинок   

Виявляємо здатність до професії
Робимо підбір кадрів

 

Визначаємо соціонічні типи
Знайомимо дуалів

               Наші послуги
          головна угору контакти русский english

приймач
послуги теорія практика статті знайомство робота відпочинок навчання менеджмент відгуки

дуальні
активаційні
тотожні
дзеркальні
напівдуальні
міражні
паралельні
споріднені
квазітотожні
ділові
супер его
передатчик
приймач
ревізні
підревізні
протилежні

 
<головна>менеджмент>стосунки>Д>А>Т>Дз>нП>М>Пар>Спр>К>Діл>Се>Пер>Пр>Рев>Під>Прт>
<головна>характеристики>іле>сеі>ліі>есе>еіе>лсі>іеі>сле>ліе>есі>ілі>сее>іее>слі>еіі>лсе>

Соціального замовлення

Ці стосунки допомагають при соціальних контактах, сприяють своєрідному розвитку партнерів і розширенню їхніх інтересів. Але не дозволяють особистості цілком реалізувати свої вроджені якості, тому що партнери знаходяться у взаємній залежності і між ними немає повноцінного обміну інформацією. Кожен з них відчуває власну ущербність, дискомфорт і незадоволеність, як собою, так і іншим.

Стосунки соціального замовлення несиметричні: опіка без зворотнього зв'язку. Один з партнерів знаходиться в стані передачі, інший - у стані прийому, і обоє в нерівноправній взаємозалежності. Передавач не повною мірою розуміє діяльність і досвід приймача, але має на нього вплив, надихаючи й активізуючи. Важко сприймаючи інформацію від приймача, вважає її непереконливою, неповною, недоцільною, суб'єктивною і не дуже важливою, зменшує її значення. Це приводить до неоднозначного сприйняття з хибним змістом. Приймач же цілком розуміє передавача, причому навіть краще, ніж самого себе і старанно виконує його завдання, але не здатний на нього вплинути. Інформація від передавача сприймається приймачем легко, об'ємно, здається цінною, не вимагає доказів і запевнянь, і, як через підсилювач, перебільшено. Приймач проявляє і реалізує себе, але при цьому не задовольняє власних потреб.

Передавач, не бажаючи того, гнітить приймача, який відчуває це, але зі своєї сторони хоче догодити передавачу, тому що відчуває свою корисність і необхідність для нього. Підсвідомо передавач стає кумиром для приймача. Це провокує зневагу передавача до приймача, хоча приймач ставиться до передавача великодушно й усе прощає. Стосунки втягують партнерів у прірву взаємозалежності, вирватися з якої майже неможливо.

Такі стосунки можуть бути плідними і конструктивними в роботі, адже передавач, насичуючи позитивною енергією, дає поштовх і силу приймачу, а останній надає необхідну допомогу.

Відчуття стосунків соціального замовлення приймачем

З боку приймача інформація сприймається дуже добре, до найменших тонкощів, він правильно розуміє, вловлює і сприймає кожну думку, тонко і глибоко відчуваючи приховані можливості, таланти і розкриває той потенціал, що, може, лише неясно відчуває сам передавач. Отже, приймач цілком розуміє передавача, але не в змозі на нього вплинути. Він допомагає йому і спрямовує його активність у потрібне русло, одночасно нормалізуючи його стан і життєдіяльність.

Приймач захоплюється передавачем, завищуючи міру його достоїнств. Йому подобається поведінка, манера триматися, вміння легко робити те, до чого прагне партнер, а також стиль викладу думок, його творчий почерк. При цьому дуже прихильно ставиться до свого партнера, відчуваючи певну залежність від нього, бажаючи бути йому корисним, приємним, догоджати і вірно служити йому. Передавач - це та людина для приймача, про яку він піклується, завжди уважний і готовий до послуг. У присутності передавача активізується, намагається в усьому допомогти, мимоволі починає догоджати йому з незрозумілих для себе причин.

Починається це з дрібниць, а потім виявляється все більше, хоча приймач намагається стримувати себе. Але відчуває, що йому важко відмовити в чому б то не було такому авторитетному партнеру. Через це потрапляє в повну залежність від передавача, показуючи свою відданість і майже боготворячи його.

Поруч з передавачем приймач відчуває себе несамостійним. Увага з боку передавача є необхідною умовою психічного комфорту приймача. І тому приймач намагається зберегти передавача навіть ціною втрати самостійності.

При тісному співробітництві психіка приймача знаходиться в стані емоційної напруги, і нервова система розхитується від постійної перенапруги, але прояв агресивності у відношенні до передавача неможливий. Передавач сприймається впевненим і незворушним, благоговіння перед партнером не дозволяє по-справжньому на нього розсердитися.

Партнер-передавач захоплює різними своїми здібностями і навіть зовнішністю. Усе старе, знову почуте від нього, сповнене глибини і значимості, новими відтінками. Нові істини і відкриття сприймаються як щось давно очікуване. Передавача визнає, відчуває себе зобов'язаним: намагається піти назустріч, домагаючись визнання й уваги, співчуває йому, жаліє, робить поступки, допомагає навіть тоді, коли той про це і не просить. Приймач уступає, не відаючи, що це за поступки, не розуміючи, що з ним відбувається і чому його старання приводять до власного приниження. Приймач страждає через необхідність робити поступки, тому що все, що робить передавач, здається приймачу винятково важливим. Але він думає, що передавач не рахується з його інтересами, починає перевиховувати його, але досягти свого не може, той однак не розуміє, чого від нього хочуть.

Разом з тим у поведінці передавача є і неприємні моменти, що дратують приймача. Ті якості, що передавач випинає, для того, щоб, на його погляд, справити гарне враження в колективі і розташувати до себе, проникають у свідомість приймача і будять у нього неясну тягу до активності по викорінюванню тих умов, що примушують передавача страждати чи поводитись так неприродно. Але приймачу незрозуміло, що ж конкретно для цього потрібно робити. Замовлення виявляється не індивідуальним, а соціальним, тобто за ним приховуються проблеми тієї групи людей, в якій знаходиться ця пара.

Нерівноправність позицій приводить згодом до сварок і бажання приймача віддалитися. Але такі стосунки настільки притягальні і так сильно ставлять приймача в залежність, що навіть при найвитонченіших знущаннях і відчутті постійного приниження, коли вже розпач переповнює чашу терпіння, йому однак важко прийняти рішення, щоб розірвати стосунки.

Тільки спільна справа може об'єднати партнерів, і то за умови, що приймач змириться з роллю ведомого і не буде чіплятися до партнера, а просто буде допомагати йому без зайвих слів робити спільну справу. Це можливо тільки в ділових взаєминах, коли передавач - керівник, а приймач - підлеглий. До того ж, він повинен випереджати передавача, приймаючи неординарні рішення.

<головна>менеджмент>стосунки>Д>А>Т>Дз>нП>М>Пар>Спр>К>Діл>Се>Пер>Пр>Рев>Під>Прт>
<головна>характеристики>іле>сеі>ліі>есе>еіе>лсі>іеі>сле>ліе>есі>ілі>сее>іее>слі>еіі>лсе>

 

 

KMindex 

головна ] послуги ] теорія ] практика ] статті ]знайомства ] робота ] відпочинок ]  [ навчання ]менеджемент ] відгуки ]

Усі питання надсилайте на vcs-vcs@ukr.net

Дизайн © 2001 ViVo Studio
© 2001-2004 Всеукраїнський Центр Соціоніки. Авторські права захищені